Berapa yg lawat blog..

11 March 2014

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)


HOT PRODUCT SHAKLEE - ESP

Bismillah..Assalamualaikum korang..ade ke yang baca blog saya ni?? Anggap jela ade yang baca..ye tak?? InsyaAllah dengan izin Yang Kuasa..siapa tahu..ye dak?? :)

10 hari bulan March sudah pun berlalu, maknanya hanya tinggal 21 hari berbaki sahaja lagi untuk promosi "produk terlajak laris" Shaklee ni. Apa lagi kalau bukan ESP.

Mungkin agak terlambat kot untuk update entry ESP ni tapi takpelah daripada takde langsung kan..macam omputih kate "better late than never"..right?? speaking london kau jah..hehehe.. Kenapa ESP ni boleh jadi 'hot product' Shaklee?? Ini kerana ESP membekalkan sumber protein. Semua sudah sedia maklum bahawa badan kita memerlukan protein yang boleh diperolehi dari sumber makanan seperti ikan, ayam, daging. Kalau dah ambil semua makanan tu, kenapa nak kena amalkan lagi ESP ni?? kan?? Sebabnya semua bahan makanan tukan masih mentah & perlu dimasak..Bila dimasak,protein dalam makanan terbabit akan musnah & yang tinggal dalam tu sikit aje. Korang tahu tak yang protein ni sangat mudah termusnah apabila dikenakan suhu yang tinggi. Sebab tulah korang kena ambil ESP untuk 'topup' balik protein yang hilang dalam proses memasak sebelumnya tu.

Tubuh badan kita terdiri daripada sel, tisu, organ & sistem. Struktur badan terdiri dari sel, sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu, tisu-tisu akan membentuk organ, & akhir sekali organ-organ membentuk sistem. Badan kita amat memerlukan sumber protein kerana ianya adalah makanan utama bagi sel tubuh. Sebab tu pengambilan protein ni penting untuk kita mendapatkan tubuh badan yang sihat.


Ok. Sebelum kita tengok kebaikan mengamalkan ESP ni, saya nak kongsikan dulu dengan korang serba sedikit fakta menarik tentang ESP.

ESP adalah protein soya non-gmo (non-genetically modified organism) yang lengkap dengan kandungan asid amino yang diperlukan badan. ESP adalah rendah lemak & bebas laktosa & kolestrol.
Setiap 1kg ESP adalah berasal dari 30kg kacang soya. Mengandungi 22 jenis asid amino & 9 daripadanya adalah asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita. ESP adalah 2 kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, & 12 kali lebih dari susu.


ANTARA KEBAIKAN MENGAMALKAN ESP

  • Untuk hamil - ESP membantu memulihara & memelihara rahim kita
  • Untuk kekal sihat - ESP membantu meningkatkan sistem imun badan, pelengkap         nutrisi dalam badan.
  • Untuk kurus - ESP membuatkan kita kenyang lebih lama, sesuai untuk mereka yang ingin diet.
  • Untuk cantik - ESP membuatkan kulit lebih anjal, gebu & lebih cerah. Bukan hanya boleh diminum, bahkan boleh juga dibuat masker.
  • Untuk ibu menyusu - memberikan tenaga kepada si ibu, susu ibu lebih berkhasiat. Bila ibu bertenaga, penghasilan susu pun akan turut meningkat. Tapi jangan lupa demand vs supply kene amalkan ye.
  • Untuk ibu yang sedang hamil - ESP menguatkan rahim & membantu dalam pembentukan otot bayi.
  • Untuk menstabilkan hormon - kandungan kacang soya yang kaya dengan isoflavon membantu memulihkan hormon wanita
  • Untuk memulihkan fungsi prostat lelaki - genistein dalam kacang soya mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan & mencegah sel kanser daripada merebak. Sape kate ESP tak sesuai untuk kaum adam.
  • Dan banyak lagi..
Haa..banyak dah korang tahu pasal ESP kan?? apa tunggu lagi?? orang kata perkara baik tak elok ditangguh-tangguhkan tau. Dapatkan ESP sekarang. Boleh hubungi saya. Harga kasih sayang je tau saya bagi kat korang. :)

No comments:

Post a Comment