Berapa yg lawat blog..

01 July 2014

Basic H : DI SEBALIK NAMA

Cerita pasal demam & basic h shaklee


Assalamualaikum..
Mak aih..berhabuk ngat aih blog..takde tuan punya agaknya..hahaha..
Bila penyakit 'M' muncul dalam hidup ni memang terasa diri ini teruk sangat..ntah kuasa apa yang duk bisik-bisik suruh tangguh2..teruk bebenor..Astaghfirullah..janganlah terus terusan jadi macam ni..InsyaAllah..

Kita move on jela ye..hehehe...membebel panjang pon tak guna gak kan..

Hari ni saya nak cerita atau lebih tepat lagi nak share kat korang testimoni saya sendiri tentang BASIC H SHAKLEE..
Sebelum ni kecoh kan pasal basic h ni boleh digunakan untuk basuh botol susu anak-anak kat rumah tu..sejak tu basic h ni memang mendapat permintaan ibu-ibu diluar sana..tapi saya taklah nak cerita pasala basic h yang boleh basuh botol susu tu..sebab anak saya tak minum susu dengan botol..dia direct feeding aje..

Nak dijadikan cerita minggu lepas anak demam..suhunya takdelah tinggi sangat..sekitar 37-38 darjah celcius..panas berterusan selama 3 hari..time tu tak teringat sikit pon pasal basic h yang ada kat dapur tu..tengah- tengah mandikan anak baru teringat..petang tu saya mandikanlah anak dengan basic h..bukan mandi sebotol tu ye..campur ngan air la..

Hari ke 2 mandikan dia dengan basic h,naiklah bintik-bintik merah..haih..kena demam campak rupanya anak aku ni..mai terfikir adakah kebetulan saya mandikan anak dengan basic h pastu bintik-bintik merah tu naik dengan jayanya..saya takut sebenarnya sebab takde pengalaman..

Tapi saya kuatkan semangat sebab saya yakin basic h shaklee ni bagus untuk keluarkan virus-virus campak tu dengan cepat..saya mandikan anak dengan basic h..dalam masa 3 hari dah hilang bintik dengan jayanya..Alhamdulillah..syukur..dengan izinNya kan..

Selang 2 3 hari bapaknya pulak demam..MC 2 hari..suhu mencecah 40 darjah celcius..ape lagi..dah tahu basic h ni menyerap haba 3 kali lebih baik dari air biasa..lap-lap lah kepala suami ngan kain yang direndam dengan air basic h..Alhamdulillah..suhu menurun sedikit dari yang awal tu..suhu 40 rasa nak pecah kepala oi..sebab saya pun demam juga lepas tu..hihi..selain usaha ngan makan ubat saya usaha juga cara lain..Alhamdulillah sangat2 membantu..

Okeyh..itu aje testimoni @ cerita dari saya..semoga memberi manfaat kepada kalian jua ye..sama-sama kita pilih hidup yang lebih sihat..sesungguhnya sakit itu datangnya dari Yang Maha Esa..& sakit itu penghapus dosa-dosa kecil..

No comments:

Post a Comment